JEZUS.

WEG | WAARHEID | LEVEN

"Doe je het voor jezelf, of doe je het voor Jezus?"

"Doe je het voor jezelf, of doe je het voor Jezus?"

het hangt niet van jou af

Lessons learned!

Het hangt niet van jou af en het hangt dus ook niet van mij af of iemand behouden wordt.
Als we straks allemaal verschijnen voor de rechterstoel van Christus, dan is het echt niet zo dat er mensen niet behouden zijn omdat andere mensen hebben gefaald. Het hangt namelijk niet van jou af.
Je zou kunnen zeggen dat het God zijn probleem is en niet de onze. Daarbij, Hij weet al wie er wel en niet behouden worden. Let wel, Hij heeft ze niet uitgekozen, maar weet wel wie er voor eeuwig bij Hem zullen zijn.
Dus, het is Zijn probleem. En dat probleem is in feite al opgelost, pakweg 2000 jaar geleden door Zijn Zoon, Jezus! Het is allemaal al klaar; Het is volbracht!

Wat wil ik hier nou mee zeggen? Dat als jij Jezus in je hart hebt, écht in je hebt, dat je dan niet moet denken dat je nu aangewezen bent om mensen bij Jezus te brengen. Dat mág je doen, als het op je pad komt, maar ga niet van alles uit de kast halen om maar zoveel mogelijk mensen te "bekeren" of om je aan te sluiten bij een groep mensen om daar een ander geluid te laten horen. Dat kost alleen maar een bult energie en je schiet er waarschijnlijk niks mee op, hoewel, je leert ervan... hoe het niet moet. Met andere woorden: laat het aan God over, Hij is almachtig en laat Hem door je heen werken.

Ik heb wel een sterk vermoeden dat elke wedergeboren Christen dit kort na zijn of haar wedergeboorte toch wel doet. Een valkuil waar iedere Christen doorheen moet misschien?

Het moet echt op je hart komen en je moet er ook echt alle energie en kracht voor krijgen, dan is het zeer waarschijnlijk de bedoeling, maar blijf dan wel opletten of de kracht blijft én ook de zin. Ga je dingen voor God doen met tegenzin? Stop er dan mee! En zo snel mogelijk! Tuurlijk, je kunt weleens een keer geen zin hebben of wat moe zijn, maar als dat (elke keer) blijft, dan weet je genoeg... leg het dan maar gauw bij de Heer neer en vraag Hem of je dit echt moet blijven doen, grote kans dat het antwoord NEE is.

En is dat probleem dan opgelost? Ik geloof dat het voor God 2 millennia geleden is opgelost. Dáár aan het kruis. Daar zei God Zelf: "Het is klaar". En dat hoeft een mens alleen maar aan te pakken en Hij wil er niets voor terug. Helemaal niets. Hij zal het zelf in ons uitwerken en Hij zal ervoor zorgen dat iedereen die bij Hem hoort, ook bij Hem zal horen, tot in eeuwigheid. Moeten wij dan iets doen? Ja: NIETS. Het gaat niet om wat je DOET, maar om wat je BENT! En als JIJ wedergeboren BENT en dus uit Hem geboren BENT en dus Zijn kind BENT en dus een nieuwe schepping BENT, dan kan Hij door jou heenwerken zodat mensen op het juiste pad terecht komen.

Alles is van Hem afhankelijk. Ben jij onafhankelijk, of ben jij totaal afhankelijk van Hem?

P.S.

Dit filmpje laat duidelijk zien wat ik bedoel.





Onderwerpen
Laatste bericht
Volgende bericht
Gesprek laden