JEZUS.

WEG | WAARHEID | LEVEN

"Doe je het voor jezelf, of doe je het voor Jezus?"

"Doe je het voor jezelf, of doe je het voor Jezus?"

Hé jij (zon)daar!?

Als je Jezus niet kent, of bijna geen Bijbels onderwijs hebt gehad, dan heb je werkelijk geen idee wat zonden zijn. Tuurlijk, je hebt een geweten en dat zal je heus wel aanklagen, waardoor je weet wat verkeerd is. Maar dat weten komt meestal voort uit opvoeding, daarin is je geleerd wat goed en fout is. Maar zonden, tja... geen idee. Dus om een willekeurig iemand daarmee te benaderen lijkt me niet de beste aanpak. Deed Jezus ook niet, en als Christen ga je daar steeds meer op lijken... als het goed is.

Rom 2:14,15

Want wanneer de heidenen, die de wet niet hebben, van nature de dingen doen, die der wet zijn, deze, de wet niet hebbende, zijn zichzelven een wet; Als die betonen het werk der wet geschreven in hun harten, hun geweten medegetuigende, en de gedachten onder elkander hen beschuldigende, of ook ontschuldigende.

Het staat er gewoon. Heidenen, dat zijn dan die mensen die nog nooit van Jezus hebben gehoord, hebben een geweten.

Als je gaat Evangeliseren kun je beter beginnen met ontmoeten, ga het gesprek aan, en begin na verloop van tijd over Jezus. Vertel dat Hij van hem of haar houdt. Onvoorwaardelijk. Hij vindt je geweldig. O ja? Ja. Hij heeft je tenslotte toch geschapen? En Hij is goed. Hij is Liefde. Hij weet hoe Hij jou bedoelt heeft.

Gen 1:27, 31

En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
En God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de zesde dag.

Wij als mens zijn zeer goed geschapen. En nergens, maar dan ook echt nergens, staat dat Hij dat niet meer doet. Dus jij bent zeer goed. Zeer goed?! Dat is niet perfect of uitstekend...
...nee, dat klopt. Dat komt nog. Maar je mag nu al een stap zetten richting volmaakt. Je mag uit je zondaar zijn stappen. Dat leven als zondaar verliezen en zo je leven behouden. Dan ben je rechtvaardig, een kind van Hem en dus géén zondaar meer. Wat je daarvoor moet doen? Gewoon naar Jezus toe gaan, gewoon zoals je bent. Je hoeft niet eerst te veranderen, Jezus weet hoe Hij jou bedoelt heeft en Hij weet wat er mis is en daar wil Hij je van verlossen. Dat is een gift. Gratis. Kost je niets. Ja, het kost je je zondaars-leven, wat toch al geen leven was... toch? O? Je hebt het wel naar je zin hier.... hmm, denk daar maar eens goed over na. Abortus, euthanasie, verkrachtingen, verslavingen, zelfmoord, kind-soldaten, hongersnood, echt-scheidingen... moet ik nog even doorgaan? Of leef jij alleen maar voor jezelf? Geef het op! Jezus is er voor JOU! Hij staat klaar met open armen!

Ik heb je niet geschapen als zondaar, Ik heb je geschapen naar Mijn beeld. Welk beeld? God's beeld, dat is God in het vlees verschenen. God die als mens op aarde kwam. Dát beeld. Wil je weten wie God is? Kijk naar Jezus. Wil je weten wie Ik ben? Ik ben die Ik ben en Ik zal er zijn. Kijk naar Jezus. Dat is God geopenbaard - aan ons bekend gemaakt - in het vlees (menselijk lichaam). Jezus die zich kapot liet maken, afgebeuld totdat Hij niet meer herkenbaar was. Daarna vastgespijkerd op een houten kruis en toen door Zijn Vader verlaten. Dat is God. Dat is wie Hij is. Zijn beeld... en naar dat Beeld zijn wij geschapen. Wij lijken dus op Jezus.

Ok. Toegegeven. Er is één probleem. Of eigenlijk, er was één probleem. Wij hebben deel gekregen aan de natuur van satan. Dat komt omdat de duivel ons misleid heeft, Adam & Eva tuinden erin en aangezien wij allemaal uit Adam geboren zijn, krijgen we die natuur mee. Ook gratis en voor niets, maar je hebt er helemaal niks aan. Als je in die natuur blijft, zul je sterven, écht sterven. Leven zonder God. Gelukkig heeft Jezus dat opgelost. Hij wil die natuur van satan omwisselen voor Zijn natuur. Maar dat is iets voor de volgende keer.



Onderwerpen
Laatste bericht
Volgende bericht
Gesprek laden